کد خبر: ۱۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۲ - ۰۸ آذر ۱۳۹۰

BBC> تظاهرکنندگان مقابل سفارت انگلیس\"شبه‌نظامی\" بودند!

شبکه دولتی انگلیس با بازتاب خبر تجمع دانشجویان ایرانی مقابل سفارت انگلیس در تهران، ‌آنها را شبه نظامی خواند و اعلام کرد دانشجویان ایرانی پرچم سفارت انگلیس را به زیر کشیده و آن را آتش زدند و سپس پرچم ایران را به جای آن نصب کردند.

به گزارش شیرازه، شبکه دولتی انگلیس "بی‌بی‌سی" در خبری فوری اعلام کرد دانشجویان ایرانی با برپایی تظاهرات ضد انگلیسی در مقابل سفارت این کشور در تهران، وارد محوطه سفارت شدند.

بی‌بی‌سی با شبه نظامی خواندن تظاهرکنندگان افزود: دانشجویان ایرانی پرچم سفارت انگلیس را به زیر کشیده و آن را آتش زدند و سپس پرچم ایران را به جای آن نصب کردند.

این شبکه در ادامه تصریح کرد با ورود دانشجویان به محوطه سفارت، پلیس ضد شورش با دانشجویان ایرانی درگیر شد و دانشجویان شعار‌های "مرگ بر انگلیس" و "سفارت انگلیس باید تعطیل شود" سر دادند. همچنین یکی از دانشجویان تصویر ملکه الیزابت را به بیرون از سفارت پرتاب کرد.

بی‌بی‌سی تاکید کرد اقدام دانشجویان پس از آن صورت گرفت، که مجلس ایران به طرح کاهش روابط سیاسی با انگلیس رای مثبت داد و اعلام کرد که سفیر این کشور باید طی 2 هفته خاک ایران را ترک کند.

گفتنی است که ساعاتی پیش دانشجویان تجمع کننده در مقابل سفارت انگلیس در اعتراض به اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه کشورمان وارد سفارت این کشور شدند.

انتهای خبر/ک+

برچسب ها: انگلیس_ایران
نظرات بینندگان